naturlig, næringsrik og magevennlig mat for hele familien

Indonesisk suppe

Indonesisk suppe

Lav fodmap, glutenfri, laktosefri evt melkefri (ved bruk av kokosmelk)
Denne suppen er superenkel og super god. Du kan servere suppen som den er, eller tilsette kylling eller reker.  Du kan enten lage suppen med kokosmelk eller laktosefri fløte alt etter som du vil ha den laktosefri eller helt melkefri. Barna foretrekker nok fløte men dette er en vanesak.

Ingredienser:
3 ss karri (Hindu eller anne low fodmap karri – sjekk ingredienslisten)
5 dl kyllingkraft (evt 5 dl vann og 3 ss lav fodmap kyllingfond)
1 boks hermetisk tomat (økologisk)
2 dl kokosmelk eller 2 dl laktosefri fløte
200 g reker eller kokt kyllingkjøtt.

Slik gjør du:
Svi karri i litt olje. Tilsett kyllingkraften, hermetisk tomat og kokosmelk eller laktosefri matfløte. La dette putre i 10 min. Bruk en stavmikser og kjør suppen glatt. Hvis du skal servere med reker så har du i disse rett før servering. Skal du servere med kylling så kan du enten bruke stekte biter av kyllingfilet som du har i suppen eller ha i rå kylling som du «trekker» med suppa. Da må du passe på at suppa står lege nok til at kyllingen er gjennomkokt. Selv bruker jeg ferdig kokt kyllingkjøtt som jeg får når jeg koker kraft på kylling.

 



Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *